Open/Close Menu Įmonių registravimas, dokumentų tvarkymas, konsultavimas
Sėkimingas verslo pradėjimas – planuokite įmonės veiklą 2011-12-30

Verslo pradėjimas – labai svarbus žingsnis Jūsų gyvenime. Prieš pradėdami dėlioti pirmuosius žingsnelius verslo sferoje, turite padaryti daug sprendimų ir apmąstymų.

Jau išsirinkote sau tinkamiausią verslo formą? Tuomet pats laikas pradėti planuoti visą veiklą žingsnelis po žingsnelio! Nuo sėkmingo verslo pradėjimo Jus skiria vos aštuoni nedideli laipteliai, kuriuos turite įveikti.

Pirmasis – misija, vizija ir vertės ataskaita. Pagalvokite, dėl kokių dalykų Jūsų įmonė bus prisimenama. Pabandykite atsakyti į šiuos klausimus: kodėl žmogus turėtų rinktis būtent Jūsų siūlomą prekę ar paslaugą? Ir apskritai – kas bus Jūsų klientas? Galite pabandyti atsakyti sau į šiuos klausimus raštu atskirais nuosekliais sakiniais arba kurpti bendrą minčių kratinį, kuriame vėliau atrasite aukso vertų žodžių.

Antrasis laiptelis – vizijos suformulavimas arba iliuzija, ką Jūsų įmonė turėtų pasiekti per 5 ar daugiau metų. Paprastai tai yra neilgas pareiškimas, kuriame atsakote į tokius klausimus: kas dabar atrodo galbūt ir neįmanoma Jūsų įmonei, tačiau ateityje, remiantis įgyjama patirtimi, stiprybe, ištekliais bus nesunkiai pasiekiama? Ar vizija yra sudėtinga ir aiški? Jei ne, tuomet padarykite ją tokia.

Trečias dalykas, kurį turite atlikti – apibrėžti savo vertybes vertybių ataskaitoje. Jūsų įmonės kultūra priklausys nuo vertybių, kurias įtrauksite į savo strateginį planą. Užrašykite žodžius, kurie apibūdina Jūsų norimas turėti įmonėje vertybes – atsižvelgimas į kliento poreikius, paslaugus, aukštos kokybės aptarnaujantis personalas, vientisumas, kompetencija, kūrybiškumas ir daugelis kitų.

Ketvirta – nustatykite savo įmonės stpriąsias puses. Ką Jūsų kompanija atliks nepriekaištingai? Galbūt tai susiję su teikiamomis paslaugomis, produktais ar darbuotojais? Stiprybių sąrašas turėtų būti sudarytas iš maždaug 1-5 punktų. Tai svarbūs elementai, į kuriuos verta investuoti ir juos skatinti.

Priešingai nei ketvirtame žingsnelyje, penktajame turite surašyti savo įmonės galimus trūkumus. Ką galėtumėte padaryti geriau? Tai turi būti sąrašas, sudarytas iš 3-5 punktų apie dalykus, kuriuos norėtumėte ateityje vis tobulinti.

Šešta ir septinta pakopos – tai neilgi sąrašai, sudaryti iš 1-4 punktų. Šeštajame rašote, kokios Jūsų įmonės galimybės, septintajame – išorės grėsmes. Kuriant šeštąjį ir septintąjį žingsnius, Jums reikės apsvarstyti galimus geriausius ir blogiausius scenarijus, galinčius susiklostyti Jūsų įmonės veikloje, kuriuos sukuria aplinkos veiksniai: verslo aplinkos pokyčiai (politinius, teisinius, socialinius, techninius), pramonės pasikeitimai (nauji konkurentai, alternatyvūs produktai ar paslaugos Jūsiškiams), rinkos pokyčiai (jos augimas, mažėjimas, naujos atsiradimas), o galbūt kažkas nutinka su Jūsų konkurentais (bankrutuoja, kokios jų stiprybės ir silpnosios vietos).

Paskutinis, bet tikrai ne mažiausiai svarbus yra aštuntasis žingsnis. Remdamiesi savo misijos ir vizijos aprašymais, atsakykite į šiuos ir panašius klausimus: kaip Jūs pasieksite savo viziją būdami dabartinėje vietoje (esami produktai/paslaugos, žmonės, ištekliai, aplinka ir kt.)? Ką turite padaryti norėdami įgyvendinti savo viziją dar šiandien? Tuomet peržvelkite savo silpnybių sąrašą. Ar trukdo šie dalykai labiau išplėtoti ir turėti didesnį pelną nešantį verslą? Kaip juos būtų galima išspręsti? Galbūt rasti tinkamiems sprendimams ir apsisaugoti nuo klaidų reikalingas strateginis planas?

Kai įvykdote visus šiuos punktus, iškyla kitas nemažiau painus klausimas: kokie dokumentai reikalingi norint įsteigti įmonę?